ជាវិធីចាត់ចែងបណ្តុះបណ្តាលនិងបង្រៀនបណ្តាអ្នករៀន។
អប់រំជាការអនុវត្តនៃគរុកោសល្យ,អង្គការ មួយនៃ ការស្រាវជ្រាវ
ទ្រឹស្តីនិងជាក់ ស្តែងទាក់ទងនឹងការបង្រៀននិងការរៀន។
វាប្រើ
ប្រាស់លើមុខវិជ្ ជាផ្សេងៗ
ដូចជា ចិត្តវិទ្យា, ទស្សនវិទ្យា, វិទ្យា
សាស្ត្រកុំព្យូទ័រ, ភាសាវិទ្យា, ប្រសាទវិទ្យា,សង្គមវិទ្យានិងមនុស្ស
វិទ្យា ការសិក្សាចាត់ទុកជាផលិតផលឬ ដំណើរការនិងចាត់ទុក
ក្នុង ន័យទូលាយឬ
ន័យនេះបើយោងទៅតាម ទស្សនវិទូសិក្សា
សាស្ត្រលោក George F.Kneller ក្នុងន័យទូលំ ទូលាយសំដៅ
ដល់សកម្មភាពឬ បទពិសោធន៍ ណាមួយដែល មានផលស្ថាប
នាចិត្តគំនិតអត្តចរិត ឬ សមត្ថភាពផ្លូវកាយរបស់មនុស្ស ម្នាក់ៗបានក្នុងបច្ចេកន័យកាសិក្សា បានដល់
ដំណើរ ការដែល សង្គមបណ្តុះបណ្តាល ចំណេះដឹង គុណតម្លៃ និង ទក្ខភាព(ជំនាញ)យ៉ាង ល្អិតល្អន់
នាចិត្តគំនិតអត្តចរិត ឬ សមត្ថភាពផ្លូវកាយរបស់មនុស្ស ម្នាក់ៗបានក្នុងបច្ចេកន័យកាសិក្សា បានដល់
ដំណើរ ការដែល សង្គមបណ្តុះបណ្តាល ចំណេះដឹង គុណតម្លៃ និង ទក្ខភាព(ជំនាញ)យ៉ាង ល្អិតល្អន់
ដែល មរតកវប្បធម៌របស់សង្គមនោះ ដែលសន្សំមក ពីជំនាន់មួយទៅជំនាន់មួយតាមរយៈសាលារៀន
មហាវិទ្យាល័យ និងវិទ្យាស្ថានដទៃៗទៀត ។
អត្ថខាងលើយកមកពីវីគីភីឌាខ្មែរ។ មហាវិទ្យាល័យ និងវិទ្យាស្ថានដទៃៗទៀត ។